Vloženo 17. 06. 2021, autor T. Tomanová a E. Hofmanová, zhlédnuto 1883x
Uplynulý rok byl velmi silný na velké příběhy. O jeden z nich bychom se s Vámi rádi podělili za rodiče žáků třídy 3.A ZŠ Spálené Poříčí. Chtěli bychom touto cestou poděkovat paní učitelce Mgr. Lence Karasové. Učila naše děti matematiku podle metody prof. Hejného s vítaným přesahem do ostatních předmětů, a proto si vypůjčíme některé z hlavních principů této metody pro naše poděkování.
Tak tedy, milá paní učitelko Karasová, děkujeme Vám, že jste:
♥ po tři roky rozvíjela osobnost našich dětí. Škola je prostředím, ve kterém děti tráví velkou část svého života. Ve Vaší třídě děti zažily mnoho báječných a důležitých okamžiků, které jim jistě pomohou být dobrými lidmi. V první třídě jste si měsíc co měsíc našla čas na slovní hodnocení každého z nich. Nám rodičům tato hodnocení velmi pomohla nejen navázat otevřený vztah se školou, ale také poznat své dítě v daném prostředí. Přirozeně jste celý rok využívala zvídavosti, hravosti a zájmu novopečených školáčků. Velkým zážitkem pro děti i pro nás rodiče bylo vpravdě slavnostní listopadové pasování na čtenáře! Ve spolupráci s paní Věrou Čížkovou a jejím synem Jakubem oděným do impozantního středověkého brnění děti dostaly slabikář a zahájily tímto nevšedním obřadem svou čtenářskou kariéru.
V dalším roce jste spolu s paní asistentkou Martinou Muchovou a dětmi zvládla sladit za vynaložení nemalé energie dvě dříve samostatné třídy nastávajících druháků. Snad už to byla předzvěst nadcházejícího náročného období ve znamení distanční výuky. Jaro druhé třídy a většinu třídy třetí jste během výuky „přes počítač“ byla pro děti velkou oporou. Především v zimě 2021, kdy na dětech byla znát již únava, místy i letargie z probíhajících událostí, jste je vždy dokázala povzbudit, motivovat k práci a dát jim do těchto nejistých časů potřebnou oporu v každodenní výuce. Byla jste v tu chvíli pro děti nejen učitelkou, ale také velmi důležitou životní průvodkyní.
♥ děti od první až do třetí třídy motivovala k poznávání světa s radostí. Škola se tak pro ně nestala jen nutnou každodenní rutinou, ale prostředím, ve kterém se lze učit i zábavnou formou. „Vesmírný projekt“ během distanční výuky, projektový týden „Živá příroda“ po nedávném návratu k prezenční výuce a další projektové dny či týdny seznámily děti s probíranou látkou tvořivě napříč vyučovanými předměty. Vesmírné téma je na příklad provázelo prvoukou, zároveň českým jazykem i matematikou, kdy děti hledaly výpočtem obtížných příkladů indicie k rozluštění článku o sluneční soustavě. Při projektu o přírodě se staly tvůrci vlastního komiksu, absolvovaly přednášku o životě včel a následně doplňovaly pracovní karty svými vědomostmi. Leckdy měly možnost vnímat probírané téma doslova všemi smysly. To vše děti samozřejmě neuchránilo během školního roku od domácích úkolů a řešení sloupců matematických příkladů nebo doplňování tvrdého „y“ a měkkého „i“ do řady cvičení!
♥ podporovala ve třídě spolupráci mezi dětmi. Při práci ve skupinkách nebo ve dvojicích měly možnost zažít, že výsledek se rodí na základě vzájemné domluvy a úspěch není jen záležitostí jednotlivce. Způsob, jak pracovat na společném projektu, si dokázaly děti najít dokonce i během lockdownu - tvořily ve skupinkách propagační leták své cestovní kanceláře na výlet do vesmíru.
♥ celé tři roky svým studiem a získáváním nových informací hledala další možnosti, jak vést pro děti výuku zajímavě. Mnoho dětí ze třídy jste tím opravdu získala pro ne vždy populární matematiku. Jak jinak si vysvětlit, že nad rámec svých úkolů se 15 dětí z 27 zcela dobrovolně zúčastnilo letošní jaro Matematického klokana?!
♥ dokázala zařadit do výuky reálné životní zkušenosti a příběhy dětí. Častým sdílením a zájmem o jejich svět a aktuální zážitky jste vytvořila nevšední vztah mezi učitelkou a žákem. Prošli jste společně různé svátky i významné dny během roku. O letních prázdninách si každý ze 3.A tvořil do připraveného sešitu svůj prázdninový deník, o svátku Všech svatých (Dušičkách) vyplňovaly děti úkoly a rébusy do pracovních listů k danému tématu, netradiční adventní kalendář celá třída otvírala ve formě dopisů od Ježíška. Velký úspěch sklidil u dětí program, který jste připravila spolu s paní asistentkou na Den dětí. Odehrával se v okolí Spáleného Poříčí formou her s nadšeným hledáním sladkého pokladu na konci.
Až se budeme loučit při předávání blížícího se vysvědčení, jsme si jistí, že budeme mít slzy v očích. Pro naše děti to byly krásné tři roky, a i když naše společná etapa svým způsobem končí, věříme, že naše děti na Vás budou vzpomínat po celý svůj život.
S díky a od srdce za rodiče dětí letošní 3.A
T. Tomanová a E. Hofmanová
Jídelna v MŠ
Od 18. do 22. listopadu 2024
Od 25. do 29. listopadu 2024
Jídelna v ZŠ
Od 18. do 22. listopadu 2024
Od 25. do 29. listopadu 2024
Informace ŠJ
Může se stát, že budeš mít problém. Problém, který tě bude trápit, ale zároveň se s ním budeš stydět komukoliv svěřit. Nebo se stane, že člověk šlápne „vedle“, provede nějakou věc, které hned vzápětí začne litovat, případně se stane svědkem situace, kdy provede nějakou hloupost někdo jiný.